تاکید مجدد وزیر علوم بر دانشگاههای تک جنسیتی و تصفیه اساتید
جـــرس: وزیر علوم دولت محمود احمدی نژاد، مجددا بر اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاههای کشور تاکید کرد و همزمان گفت که "ما از راه اندازی دانشگاه های تک جنسیتی استقبال می کنیم و قائل به این هستیم که فضا برای هر کدام از این دانشگاه ها که فراهم بود، باید دانشگاه تک جنسیتی راه اندازی شود. "
یک روحانی اصولگرا و رئیس ستاد اقامه نماز نیز خطاب به روسای دانشگاه های کشور گفت: باید در دانشگاه ها فضایی ایجاد کنید که دخترها و پسرها از هم جدا شوند با این جدا سازی چندین میلیون گناه کم می شود.

به گزارش مهر، کامران دانشجو، وزیر علوم، روز دوشنبه در نشست رؤسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور گفت: هم اکنون برخی دانشگاه ها از جمله، نهاوند، کوثر و کاشان در حوزه های تک جنسیتی راه اندازی شده اند. همچنین 8 دانشکده دخترانه به صورت اقماری فعال هستند.

وی ادامه داد: برخی دانشگاهها از جمله البرز و سمنان نیز از راه اندازی دانشگاه تک جنسیتی استقبال کرده اند که در واقع می توان گفت این موضوع خواست مسئولان استان یا مردم برای تاسیس این دسته از دانشگاه ها است.

وزیر علوم با انتقاد از آنچه وی "بزرگنمایی دانشگاه های تک جنسیتی در برخی رسانه های داخلی و غربی" خواند، گفت: حالا که ما داریم دانشگاه های تک جنسینی را تاسیس می کنیم رسانه های غربی هر چه می خواهند داد بزنند، از دید رسانه های غربی ما کفر می گوییم حتی برخی رسانه ها وکیل هایی مثل سایت های خبری که در داخل کشور داریم و بیشتر تیتر شرقی می زنند بهتر از غربی ها ریاست غربی ها را پیروی می کنند. من به این دسته از رسانه ها می گویم هر چقدر خود را بکشید که ما در آن فضا حرکت کنیم، اما این اتفاق نمی افتد.

دانشجو گفت: ما در فضایی حرکت می کنیم که دین برای ما ترسیم کرده است و هر چقدر بیشتر عصبانی شوند و داد بزند ما بیشتر خوشحال می شویم و بیشتر می فهمیم حرفمان حق است هر چند به دنبال عصبانی کردن آنان نیستیم.

در دانشگاه ها استاد سکولار نمی خواهیم
کامران دانشجو در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در دانشگاه ها استاد سکولار نمی خواهیم، تصریح کرد: اگر استادی ترویج سکولاری و ضد دین کرد، رؤسای دانشگاه ها موظف هستند جلویش را بگیرند. اگر این موضوع در علوم‌انسانی دیده می شود به طور ویژه باید با آن برخورد کرد.

وزیر علوم گفت: می خواهند سر من را بزنند؟ بزنند، اشکال ندارد، چه چیزی بهتر از اینکه آدم در این راه سر دهد.

دانشجو در ادامه گفت: سی سال از این انقلاب می گذرد و یکبار گفتیم دانشگاه تک جنسیتی، حالا می گویند که ما کفر می گوییم.
وی تاکید کرد: اگر یک استاد در دانشگاه ترویج ضد دین کند ما باید با این استاد چگونه رفتار کنیم؟ استاد نباید ترویج ضد دین کند. استادی که در کلاس درس ریشه های انقلابی را تدریس می کند و در جلسه دوم می گوید ما بیهوده انقلاب کرده ایم واقعا باید با این استاد چگونه برخورد شود؟ و تا برخورد می کنیم رسانه ها شروع می کنند.

شاخص های رتبه بندی های بین المللی را قبول ندارم
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از شاخص های رتبه بندی های بین المللی را قبول ندارم، اظهار داشت: رتبه بندی هایی که در داخل کشور برای دانشگاه صورت می گیرد براساس شاخص هایی است که رؤسای دانشگاه ها به آن تاکید دارند.

با این جدا سازی چندین میلیون گناه کم می شود
همزمان در این نشست، رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به روسای دانشگاه ها، گفت: فضایی ایجاد کنید که ازدواج دانشجویی آسان و ازدواج موقت راه اندازی شود و گرنه حرام رخ می دهد.

به گزارش مهر، محسن قرائتی در دومین نشست روستای دانشگاه های سراسر کشور که صبح امروز دردانشگاه بهشتی برگزارشد، گفت: در دانشگاه ها فضایی ایجاد کنید که دخترها و پسرها از هم جدا شوند با این جدا سازی چندین میلیون گناه کم می شود.

وی در ادامه به بحث قرآن در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: قرآن تازه وارد دانشگاه های ما شده است و درمقطع دبیرستان دروس عربی طوری ارائه نمی شود که یک دانش آموز بعد از اینکه دیپلم گرفت، بتواند قرآن خواند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: در دانشگاه ها اصلا به بحث نماز پرداخته نمی شود آنقدر تلاش کردیم تا بحث نماز در دانشگاه ها نهادینه شد.

وی ادامه داد: معارف در دانشگاه ها دانشجویان را باسواد می کند اما متدین نمی سازد.