خدا خود را درون انسان آشکار می‌کند



کتاب مقدس هرگز سعی‌ ندارد وجود خدا را ثابت کند.

کلام خدا با دو حقیقت آغاز میشود:

نخست اینکه خدا وجود دارد،و دوم اینکه چنین دانشی که خدا وجود دارد در قلب تمام کسانی‌ که عمدا این حقیقت را ردّ نمیکنند یافت میشود.گفته شده است که،کسی‌ تا به حال با این اعتقاد که(خدایی نیست) متولد نشده است.اگر چه عده‌ای اینطور تصور کرده‌اند که خدا وجود ندارد اما آنها با این اعتقاد متولد نشده‌اند.در کتاب جامعه فصل سوم آیه ۱۱ میبینیم که سلیمان پادشاه بزرگ و حکیم قوم اسرائیل این کلمات را درباره خدا و انسان نوشته است:

او (یعنی خدا) هر چیز را در وقتش نیکو ساخته است و نیز ابدیت را در دلهای ایشان نهاده بطوری که انسان کاری را که خدا کرده است از ابتدا تا انتها دریافت نتواند کرد)

این آیه به ما می‌آموزد که انسان ابدیت را حس می‌کند زیرا خدا این حس را در قلبش قرار داده است. اما انسان حتی با داشتن چنین حسی در قلبش ،نمی‌تواند کار خدا را درک کند. انسان برای درک این موضوع به دانش خاصی‌ نیازمند است که در کتاب مقدس یافت میشود. پطرس رسول در مورد روز هایی که ما در آن زندگی‌ می‌کنیم پیشگویی نموده است و در رساله دوم پطرس فصل سوم آیه ۳ تا ۵ در مورد این واقعیت که عیسی مسیح به این کره خاکی بر میگردد نوشته است: (قبل از هر چیز باید بدانید‌ که در ایام آخر اشخاصی‌ پیدا خواهند شد که ایمان شما را مسخره خواهند نمود، چون تحت فرمان شهوات پلید خود زندگی‌ میکنند و خواهند گفت : آن کسی‌ که وعده داد می‌‌اید کجاست؟

از زمانی‌ که پدران ما مردند همه چیز همان طوری است که از زمان خلقت دنیا بوده است! عمدا این حقیقت را فراموش میکنند که خدا در قدیم (تکلم فرمود و آسمانها و زمین آفریده شد و زمین از آب ساخته شد و وجودش به آب بسته است)

به عبارت دیگر افرادی که منکر خدای خالق هستند عمداً این حقیقت را نادیده میگیرند که خدا در زمانهای قدیم آسمانها و زمین را آفرید. به علاوه پطرس رسول بیان می‌کند که در ایام آخر انکار خدای خالق، به طور گسترده‌ای در میان مردم شیوع پیدا می‌کند. پس آیات کتاب مقدس به ما میاموزند که از طریق چیزهایی که آفریده شده است میتوانیم به وجود خدا پی‌ ببریم و همچنین خدا شهادتی از وجود خود را در درون هر کسی‌ نهاده است.

اشکال در اینجاست که انسان به خاطر گناه، عمداً با حقیقت مبارزه می‌کند و حاضر نیست آنچه را که خدا بر او آشکار نموده است بپذیرد..