کشف بقایای منتسب به يحيی تعميد دهنده

.استخوان هایی در بلغارستان کشف شده که حدس آن می رود متعلق به پيکر بی سر يحيی تعمید دهنده باشد.
به گزارش سرویس ترجمه «محبت نیوز»، به نقل از پایگاه خبری دیسکاوری، باستان شناسان  مدعی شده اند به شواهدي دست يافته اند که ثابت می کند که یک استخوان قوزک و ساير بقایای بدن انسان که در زیر ساختمان کليسايي در بلغارستان کشف شده است، متعلق به یحیی نبی می باشد.
در کنار بقاياي پيکر يافته شده چند دندان متعلق به انسان، بخشهايي از استخوان جمجمه و چند تکه استخوان حيوان نيز قرار داشته است. این بقایا حدود دو سال پيش در تابوتی مرمرين در جزيره ي سِوِتی ایوان در بلغارستان کشف شدند.
دانشگاه آکسفورد طی بیانیه ای اعلام کرد که تيم تحقيقاتي دانشگاه اکسفورد استخوان قوزک يافته شده را مربوط به قرن اول پس از ميلاد می داند. درست همان زمانی که یحیی می زیسته است و در نهایت هیرودیس پادشاه دستور به قطع سر وی می دهد.
همچنین، دانشمندان دانشگاه کپنهاک، دي ان اي استخوانهاي يافته شده را آزمایش کردند. آزمایش دی ان ای نشان داد که استخوانهاي یاد شده از آن يک مرد ساکن خاورميانه ای کنونی ميباشد. دقیقن همان جایی که یحیی زندگی می کرده است.
با اينکه نتايج تحقيقات دانشمندان بطور قطع چيزی را تاييد نمي کنند، ولي اینکه استخوان ها مربوط به یحیی هستند را هم رد نمی کند. این نظریه اولین بار توسط همان دانشمندان بلغاری مطرح شد که بقایا را در هنگام حفاری در زیر یک کلیسای تاریخی کشف کردند.
اماکن بسیاری در جهان مدعی هستند که بقایای یحیی تعمید دهنده را در اختیار دارند. یکی از آنها مسجد جامع دمشق است که می گوید سر این نبی را نگهداری می کند.
برخی نیز می گویند که دست راست یحیی که گفته می شود عیسی را با آن در رود اردن تعمید داد، در صومعه ای ارتدکس در مونتنگرو نگهداری می شود.
پرفسور تام هيگام از دانشگاه اکسفورد درباره این تحقيق مي گويد: "نتايج بررسي علمي استخوان دست به صورت قاطع بيانگر اين است که اين استخوان متعلق به شخصي است که در قرن اول پس از ميلاد مسيح ميزيسته است.